Custom Search
The Tale of Your Life: 闷?

Where you understand life-changing meaning through other people's experience.

Sunday, December 14, 2008

闷?

下班了,许多同事都没立刻回家。起初还以为他们只是想在老板面前装勤劳,后来就知道原来完全不是。 他们说回家也是一个人,无所事事的,倒不如多留在公司。

我在想,上班族当真有这么闷吗?我正在嫌时间不够用,他们竟然说回家无所事事?

我的电脑里面有几出没时间看的电影、有许多杂志上介绍的歌还没去找出来听、戏院有几出想看的电影没来得及看就要落映了、上个礼拜的杂志还没读完这个礼拜的已经来了、部落隔许久没有上新文章了、facebook新加了朋友还没来得及去看、许多最新的投资消息、新小说、新闻、艺术、新发明等……

有没有发现到我还没加上陪女朋友和好朋友喝茶的时间?还有我个人spiritual的空间呢?

我根本不了解什么是无所事事和寂寞。

2 wise person said:

=DeNIsE= said...

totally agree with you!!!
I am so sick of people around me kept saying, xian la, boring la...
Too passive to be a human, especially a young human...

Loong said...

Yeah you are right.
they just ignore everything around them and say they have nothing to do.

 
Custom Search